torsdag 2 juli 2009

To tired to write anything in my blog

I havebeen writing und anserwing eposten for more than sieben stunde.
So i'll only cut a letter from my current litterature.

Dan wrote:
Manicken fungerar ju utmärkt, och med den lilla antennen till på köpet! Jag kan till och med se Axess, och den kanalen verkar inte finnas i utbudet från comhem till min vanliga TV. Just nu visas en dokumentär om Stalins utrensningar av folkfiender.
Och så får jag väl lov att tacka för Edvard Perssons gamla klassiker.
Dan
Jo Du, Axxxesssen är en skapligt bra kanyl-kanel.
Dom brukar visa världens bästa dramatiserang av Mästaren och Margareta om och om igen.
(Världens alla recencenter verkar vara eniga om att den inspelningen är Djävulskt bra)

Igår åt jag faktiskt en hel Nasser-Margeritha på tom mage vid åttatiden.
(med medhavd spansk vitlök på) Den satte sig tungt i tarmarna.
Jag var mätt och nöjd, tog en enstaka promenad efter maten.
Gick tillbaka och spöade Nasser som skit i schack. Gick hem
och sov ganska gott till strax före 12-slaget.

Då väckte Verkmästaren i magen mig och slängde upp alla flottiga onyttiga
pizzabeståndsdelar (vilka säkert äro öfer 85% av pissan) rätt uppför strupen.
Men det var ett lungt utbrott. Inte lika hemskt som när man
etit en Sulfurkryddad Vesuvius på Etna på Svartbäcksgatan.

---

Över till dagens händelser:
Micke ringde 5:00 och sade att han inte orkade med någon promenad eller cykeltur.
Inte ens en gungande fyllresa till Åland.

Idag skall jag boka tvättid beftersom nån elak kärring hade ryckt ut mina tre
kuddar ur tvättmaskinen innan alla 3 sköljningarna var klara i går natt.

Men jag fastnade för roligare och lustigare saker.
Du har välan läst om den där snubben som stoppade videokameran i en påse
och gick omkring på Götgatan på Söder i Stockholmen.
Han fick ett grymt straff i rätten., och i kvällstidningarna stod det
att hans beteende var sjukligt. Själv skulle jag nog vilja kalla det för barnsligt.
Men sjukligt eller barnsligt beteende är välan inte straffbart.

Han hade ju inte lagt ut filmerna på webben, utan samlat dem
för eget bruk. Men den trådlöse damtoalettsfilmaren i centrala
Stockholm som fick ett liknande straff hade visst lagt ut några
kändisar som satt och pinkade på nån kändisblogg.

Vad det gäller mina egna bilder så suddas ju ock överskrivs de allra flesta.
Dom halvskapliga arkivirar jag lite här och där, och dom som biddit riktikt
bra brukade jag ge till Maggan (den mest bildade personen) på Carolina
Rediviva och be henne slänga in dem i ett bergrum. Hennes efterträdare,
som jag inte ens minss vad hon heter har icke fått några bilder av mig.
Men det kan väl hända att jag ger henne en USB-sticka nån da.

Behovet av Bergatrollets bergrum har inte varit så stort för mig
eftersom man kan gömma saker över hela wida webben i många
IDEA okådade & kodadat chifrrerade samt JPG + TIFF LZW kopior

-----

Inspireerad av detta, tog jag fram hobbylimmet och en 17-petits-spegel
(typografiskt måttmätt) och använde ett gammalt östtyskt patent som jag
registrerade (inspirerad av alla titta-under bilen&kjolenspeglar vid
Checkpoint Charlie) på patentverket som ju ligger på samma gata som
det Egyptologiska Museet. Först ville dörrvakterna stoppa mig, men
när ja sa; - Känner ni inte igen mig? Jag jobbar ju på Optisk-Mekaniska
i Leningrad och vill bara slänga in ett nytt patent. Och då blev det fritt fram.


Patentnuffret har jag glömt, men benämningen på uppfinningen blev
"Stortåstyrd Fitt-Titt-Spegel". Och hur man översätter det till tyska
har dom säkert suttit och grubblat på sedan 1968.

Du gärna lämna in samma dumma patent till Amerikanska patentbyrån
om inte Lasse O'Månsson redan har sfått in nägot liknande.
Men jag tror han blev potad på US Pat. sedan han han patenterade
blodomloppet med sitt berömda papper. (Det registrerades faktiskt,
med förbihållet att - Det här får ni bara använda på er Själv).



Till dessa skor rekomenderas Tutt-Titts-glasögon på nosan.
Och blir man för kåt kan man ju alltid stoppa granris i sina
Lederhosen på Bayerskt korsvis vis. (men detta förutsätter ju att man
inte är Surjämpte och lider av allergi mot Medelpads Landskapsblomma)

-----

När jag är hemma i Sundsvall går jag ofta upp för den här trappan
och lämnar in utomjordiska patent till klyktattarna som sitter däruppe.
Jag har alltid ett förbihåll, nämligen hemligen det att patentet får ej
användas av varelser som har fötterna jorden utan endast av utomjordingar. Gäller det mera elementärt avancerade uppfinningar
får dom endast användas av gasformiga varelser som kan omvandla
sig till en Skvattrande Skvättandes Skvader på Norra berget.



/ Pelle Nacksta-Swing

1 kommentar: