onsdag 8 juli 2009

A Quiz

Till mina kära läsare
(som nu för första gången slipper få en bild på skärmen)
har jag följande fråga:

Vem är addressant & vem är addresat till detta?
Rätt Rött svar belönas med böcker och biobiljetter
i det antal som min penningakassa tillåter.
................................................................................

Käre Tom,

Om du inte heter Tom har jag gjort bort mig!
Men jag tror att jag har läst någonstans att
du har samma förnamn som Tom Gibbons, en
proffsboxare som en gång levde i St. Paul.

Jag hade ingen aning om att du var sjuttiofem år
gammal. Det finns en lysande hyllning till dig i
New York Times Book Review den tjugonionde september.
Om du inte har New York Times så säg till mig så skall
jag skicka dig mitt exemplar. Det finns ett utmärkt
foto av dig som tagits av Gerald Kelly. Av fotot att döma
skulle jag säga att du ungefär är sextio år och två
veckor gammal.

I artikeln var det ett stycke som handlade om de många
porträtten i ditt bibliotek. Ett namn lyste med sin frånvaro.
Jag utgår från att det var ett förbiseende av Stephen Spender.

Min sjukdom som mina tre läkare för tre månader sedan kallade
trivial har verkligen vandrat runt kroppen på mig. Tyvärr
verkar det som alla tre levde enbart på mig. Hittills har de
klått mig på åttatusen dollar. Jag nämner detta bara för att
förklara att jag inte kan åka över till England i oktober.
Men i maj eller så så hoppas jag bli tillräckligt frisk för
att kunna äta det gratismål som du har lovat mig i två år nu.

Mina hjärtligaste hälsningar till dig och din underbara, fru,
vem hon nu kan vara.

Jag hoppas att du är frisk igen.

..........................................................................................

Lycka till med era gissningar och kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar