onsdag 15 juli 2009

Long time - keine schrift

Förlåt mig att det var så länge sedan jag skrev.
Men jag har varit nykter och byggt om och
programerat om min största datorburk i dagarna sju.

Emmelertid, Nu när allting ser ut att fungera blir
jag nervlös och rastlös, tar mig gärna en Jägermeister
till kaffet under testkörningarna och skriver dum e-post
samt en massa andra meningslösheter.

Har gått med i rybkaforym & imdb mm där jag faktiskt
skrivit en hel del kluriga saker. Men nu i detta mitt sömniga
tillstånd har jag länkat mig in på linkedin med denna signatur:

http://www.linkedin.com/pub/john-i-q-nerdelbaum-frink/14/788/390

Där kan ni studera hur tokigt jag kan skrifa när jag försöker få
kontakt med vissa av mina gamla vänner. Jag hörde på BBC om
länk-siten, och idag fick jag inte upp en gammal kompis hemsida
när jag googlade på honom. (den var nog inte så välbesökt)
Men jag fick upp hans linked-in sida med 0 kontakter. Eftersom
jag ofta sett honom full ville jag se hans fulla profil och blev
därför tvungen att registrera mig även där bland alla andra fyllon.


Eftersom jag nästan alltid vill ha en bild med i min spalt
så valde jag en vacker. Men jag tröckte fel med musen
och fick av misstag in den här Kuk Fen. Statyetten är ju
inte precis så som jag föreställer mig denna underbara
varelse från folksagornas och drömmarnas världar.

Men hon får väl sitta kvar där hon sitter och fiser eftersom
det är så många andra fel i min blog (stavfelen ej inräknade)

Jag kan lika bra slänga in en par bilder till på henne
- denna gång dock icke av rent misstag. (1 upp & 2 ner)

Och hörrn i Grabbar, om ni beder eder aftonbön på rättan
sättä, så kanske ho kommer inatta i en vackrare skepnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar