onsdag 3 juni 2009

En Ny Fylla

Det började med att jag gick till staden för att köpa en SATAns klyktattarströmmatningskabel. Sednan fick jag syn på ett Kinesiskt Mediacenter. Jag satte mig ned på häcken i Linneträdgården vid den svalkande nyplanterade Österikiska lavendelhäcken och funderade på EZ-Play 900. Höll nästan på att somna bland blommor och bin. Bestämde mig dock för att gå hem igen och sprätta upp en 500-kronorssedel ur madrassen. När jag sedan knackade på hos min Sundsvallskompis Micke på andra sidan stan för att pracka på honom det skräp jag köpt var han inte hemma. Eftersom det var finf väder beslöt jag mig för att vänta ut (eller snarare in) honom. Somnade därvid dum som jag är 4 timmar i en Syrenberschå och vaknade med en hemskt allergisk kolrofylla. Visste inte ens vad som var Norr & Söder sedan jag lyckats resa min från stolen. Jag stapplade hem till min egen säng och lade mig att andas, men mardrömmen om syrenerna fortsatte hela netten (som i Odysseus äventyr). Nästa dag kom min vän Danne hem till mig och fyllde snällt nog mitt blodomlopp med enbär istället. Det var i form av Gordons Londoner Dry Hick. Igår gick jag själv på systemen och köpte 9 flaskor Wolfenbuttel (i små buteljer). Dvs bot & bättring genom örtmeducin. Blev så pigg i knoppen och kroppen att jag kunde sopa golvet med den Iranske Chess-Boxing tungviktsmästaren Nazir, trots att jag bara väger 78Kg med kortbyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar